4 Mayıs 2015 Pazartesi

TURİZMİN ODAĞI >> ALANYA

Herkese İyi haftalar !!!
Umarım herkes benim gibi enerjik başlıyordur güne. Çünkü ben sporumu yaptım sonra kaptım bir çay ve doğru blog başına geçtim :):) Sizinle nereyi paylaşacağım hakkında bi fikrim yok şu anda  bu satırları yazarken biraz düşünelim bakalımmmmm.....Bir yer buldum hazır yazda yaklaşıyor sizi şöyle bir Akdeniz sahillerine doğru yola çıkaralım. Rotamız benimde çok sevdiğim bana bir küçük kasaba gibi gelen Alanya olacak .
Görülebilecek yerler arasındaki önceliği tabi ki Alanya kalesi almakta. Kale Selçuklu Sultanı I. Alaaddin Keykubad tarafından denizden 250 metre yükseklikte yaptırılmış. Kaleye girdiğinizde içere bir köşe var ki iyi ki çıkmışım dedirtecek cinsten süper bir manzara sizi bekliyor olacak. Daha sonra kaleden aşağıya inerken gene aynı şekilde güzel bir liman manzarası size eşlik ediyor olacak. Kaleye çıkarken yolda satış yapan kişilere rastlayacaksınız. Ayrıca küçük çay bahçesi tarzında yerlerde bulunuyor. Daha sonra Kızıl Kuleyi rotanıza katın ve en üst katına çıkın her ne kadar dik merdivenleri insanı biraz yoruyor olsada ! :) Kulenin sağlamlığını arttırmak için harcında yumurta akı kullanılmıştır. Kırmızı rengini veren ise dış yüzeyine sürülmüş olan yumurta sarısıdır.Size anlatırken bende yeni bir bilgi öğrenmiş oldum !:) Kule denizden gelecek saldırılara karşı limanı ve tersaneyi korumak amacıyla yapılmış ve yüzyıllar boyunca askeri amaçla kullanılmıştır. 1950'li yıllarda onarılan kule 1979 yılında ziyarete açılarak birinci katı Alanya Etnografya Müzesi'ne dönüştürülmüştür.Sonrasında sahilde güzel bir yürüyüş yapın ya da teknelerden birine binerek koyları dolaşın. Merkezdeki bir diğer gezilecekler arasında yer alan yer ise Damlataş Mağarası. Bu mağaranın havası astım hastalarına iyi geliyormuş zaten içerisi çok büyük değil o yüzden gezmek çok vaktinizi al bence gidin bir görün. Kleopatra plajı gene gidilecek yerler arasında Efsaneye göre Roma generali Antony , Alanya ve çevresini Mısır kraliçesi Kleopatra'ya hediye ettiğinde , Kleopatra her gün kale yamacında banyo yapmak için Kleopatra plajına inermiş. Aslında , Kleopatra'nın yüzmek istediğinde kullandığı ve kaleden direk olarak plaja giden bir tüneli varmış. Mısır Kraliçesi Kleopatra Akdenizde çıktığı her sefer sırasında Alanya'ya uğramış ve bu plajda denize girermiş. Son olarak Tersane, Dim çayı, Dim Mağarası ve Atatürk Evinide gezin görün derimm. Alanya'ya öözgü yiyecek ne var derseniz Turunç reçeli derim çok reçel sevmeyen bana bile sevdirdi kendini :) Herkese mutlu, huzurlu, bereketli ve işlerinin rast gittiği bir hafta dilerim!








*Size söylediğim kalenin içindeki köşeden görünen manzara işte bu !!
KLEOPATRA PLAJI
DİM ÇAYI
kaynak:
*Görseller Google dan alıntıdır.
*Tarihi bilgiler wikipedi den alıntıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder